השתלמות למטפלים בדיקור סיני במחלקה האונקולוגית ברמב"ם

ההשתלמות האישית בדיקור סיני לטיפול בחולי סרטן הנה קורס התמחות קלינית באונקולוגיה ומתקיימת בקבוצות קטנות במחלקות רדיותרפיה, כימותרפיה וטיפול יום במערך האונקולוגי בבית החולים רמב"ם בחיפה.

ההשתלמות מועברת על ידי יועד ירון, מטפל בדיקור סיני במחלקה האונקולוגית ובעל נסיון קליני רב בטיפול בחולי סרטן מורכבים בשלבים השונים של מחלתם.

ההשתלמות כוללת צפייה ולאחר מכן טיפול בדיקור סיני אותו מבצע המשתלם, תחת השגחה, בחולים אונקולוגים מורכבים המקבלים טיפולים כגון:

כימותרפיה, רדיותרפיה (הקרנות), טיפולים ביולוגים, הורמונליים וטיפולים נוספים המיועדים להיטיב את איכות חייהם ולהתמודד עם הסימפטומים המלווים את מצבם.

נעבוד בצוות רב מערכתי עם רופאים, אחיות, פסיכולוגים, מלווים רוחניים, תזונאים ועוד על מנת לשתף פעולה ולתת את הטיפול הטוב והמקיף ביותר.

בנוסף, ניחשף לעבודה עם חולים פליאטיבים (טיפול תומך), חולים אשר לא מנסים לרפא את מחלתם אלא להיטיב את איכות חייהם ולהקל עליהם גופנית ונפשית. לרופאה הסינית ישנה תרומה גדולה בתחום זה.

נשתתף בישיבות בהן דנים רפואית בניתוח מקרים שונים במחלקה (CASE STUDIES).

מבחינה סינית וקלינית, נתמקד בנושאים הבאים:

  • הבנת מקומה ותפקידה של הרפואה הסינית במערך הכולל של טיפולים אשר ניתנים לחולה האונקולוגי בבית החולים ומחוצה לו.
  • ההתמודדות המקצועית והנפשית שלנו, כמטפלים ברפואה סינית, עם מחלות מסכנות חיים ומצבים מסובכים מבחינה רפואית. זיהוי האספקטים בהם נתרום בצורה האופטימאלית למטופל, הן גופנית והן נפשית.
  • הבנת הטיפול בבעיות שונות הנגרמות עקב המחלה או הטיפולים הקונבנציונלים כגון: תשישות גופנית ונפשית, כאב, אינסומניה, בחילות והקאות, תיאבון ירוד, בעיות עיכול, ירידה במערכת החיסון ובשורות הדם, דיכאון, חרדה, נוירופתיה ועוד.

משך ההשתלמות:  12 מפגשים,  60 שעות של צפייה והתנסות קלינית.

בסיום ההשתלמות תינתן תעודה מטעם המכון לרפואת כאב במרכז הרפואי רמב"ם, המציינת  את ההשתלמות בצפייה ועבודה קלינית במחלקה האונקולוגית.

*קבלה לתכנית מותנית בראיון אישי ומחייבת קבלת חיסונים לפי רשימת מרפאת פרסונל של בית החולים רמב"ם.

קישור לקריאת  דף ההשלמות המלא

יועד ירון - דיקור סיני רמבם