שאלות ותשובות
דיקור סיני ורפואה סינית

הטיפול בדיקור יוצר שינוי אנרגטי מרפא בגוף המטופל. השאיפה היא להטמיע את השינוי הזה בו, כך שהוא ישאר לזמן ארוך וניתן יהיה לבנות עליו ולהמשיך את התהליך בטיפול הבא.
על מנת לעזור לשינוי להשאר ולא לטשטש אותו, רצוי שלא לעשות פעולות המשפיעות בחוזקה על הגוף עד לבוקר שלאחר הטיפול.

ביצוע פעולות כאלה לא יגרום נזק למטופל אבל עלול להוריד במקצת את האפקטיביות של הטיפול ולכן יש לשקול כל מקרה לגופו.

פעילויות מהן עדיף להימנע לאחר הטיפול ועד שעת השינה הן:

  • רצוי להימנע מצריכת אלכוהול לאחר הטיפול.
  • רצוי להימנע מביצוע פעילות גופנית אינטנסיבית לאחר הטיפול.
  • רצוי להימנע מקיום יחסי מין לאחר הטיפול (הדבר אמור במיוחד לגבי גברים).
  • רצוי להימנע מפעילויות הכוללות התרגשות גדולה, כגון מסיבת יום הולדת או אפילו סרט מותח במיוחד.

הטיפול הינו תהליך דינמי ומצב המטופל משתנה בדרך כלל מטיפול לטיפול.

הטיפולים מותאמים באופן מדויק למצבו של המטופל בכל טיפול נתון ולכן לרוב אינם חוזרים על עצמם.

הטיפול ברפואה הסינית הקלאסית לוקח בחשבון גורמים רבים המשפיעים על מצבו האנרגטי של המטופל. שעת הטיפול, עונת השנה הנוכחית ומצבו הנפשי והגופני של המטופל נכנסים כולם בשיקולים הקובעים את בחירת נקודות הדיקור בכל טיפול.

הטיפול יעיל מאוד בהתמודדות עם בעיות נפשיות ורגשיות כגון מתח, חרדה, דכאון, חסר שמחה, חסר החלטיות, נטיה לדאגנות ועוד.  הדיקור מחזק את האדם ויכלתו להגיע לשמור על רוגע נפשי, שלווה וסיפוק.

מטרת הטיפול היא לתמוך באספקטים הגופניים והנפשיים של האדם ולאפשר לו לקחת אחריות על חייו, ללכת בדרך המתאימה לו ביותר ולהגיע למימוש הפוטנציאל הגלום בו.

על פי עקרונות הרפואה הסינית הקלאסית, ככל שהטיפול משתמש בפחות מחטים על מנת להגיע לתוצאה הרצויה, כך הוא חזק, עוצמתי ומדויק יותר. טיפול כזה יחולל ריפוי עמוק שישאר לאורך זמן ארוך ביחס לטיפול המשתמש במספר גדול של מחטים.

הדבר דומה לבריכה חלקה אליה זורקים חלוקי נחל. מספר מועט של חלוקי נחל הנזרקים לבריכה ייצור תבנית ברורה ומובחנת. מספר רב של חלוקי נחל ייצור תבנית שאינה כה ברורה.

הרמה הגבוהה ביותר אליה אפשר להגיע ברפואה הסינית, היא הטיפול באמצעות מחט אחת. אין הכוונה כאן לדיקור פשוט של מחט בודדת, אלא למציאת הנקודה האחת אשר בזמן המסויים הזה ואצל המטופל המסויים הזה תאפשר את איזון כל הדופק כולו. לעיתים, כשהדבר מתאים, אני עושה שימוש במחט יחידה בטיפול.

לעומת זאת, ישנם מקרים בהם צריכים לעבוד בצורה פיסית ושטחית יותר, כגון בבעיות אורתופדיות מסויימות, טראומות גופניות או בעיות אקוטיות אחרות. במקרים אלה השימוש במספר רב של מחטים מתאים יותר לעיתים.

מבין שלל הכלים העומדים לרשותו של המטפל ברפואה סינית, האבחנה על פי  דופק המטופל היא האומנות העמוקה והמדוייקת ביותר.  הדופק משקף למעשה את מצבו הנפשי, האנרגטי והגופני של האדם ברגע זה במדויק.

לקיחת הדופק מתבצעת בתחילת כל טיפול, ופעמים מספר בהתאם לצורך גם תוך כדי הטיפול, על מנת לוודא שהוא משיג את התוצאה המבוקשת ושהמחטים אכן נמצאות בדיוק במקום ופועלות את פעילותן.

קישור לקריאת מאמר על הדופק וחשיבותו ברפואה הסינית

מאמרים וכתבות

יועד ירון - טיפול בדיקור סיני

אודות הדיקור הסיני

אודות הדיקור הסיני – מה זה דיקור סיני? הדיקור הסיני (אקופונקטורה) הוא אחד הכלים המרכזיים בו הרפואה הסינית משתמשת והוא גם הכלי בו בחרתי להתמחות

המשך קריאה »