אודות - בנימה אישית עלי ועל איך הגעתי לעסוק ברפואה סינית

מאז שהייתי ילד קטן התעניינתי בסיבות שמאחורי התופעות המקיפות אותנו. ההורים שלי מספרים שהייתי חוקר אותם לעומק על כל דבר שלא הייתי מבין ורוצה ללמוד ולהבין כל הזמן דברים חדשים. כשגדלתי קצת, התחלתי לפרק כל מכשיר שעמד בדרכי כדי להבין איך הוא עובד ובדרך כלל גם הצלחתי להרכיב אותו בחזרה. החיבור אל עולם המחשבים שהיה אז בצמיחה גדולה, היה טבעי וכבר בהיותי תלמיד תיכון התפרנסתי כטכנאי מחשבים ונהניתי מאוד גם לתכנת.

אל הרפואה הסינית נחשפתי לראשונה כשהייתי בן 16. סבלתי לאורך זמן מבעיה בריאותית ולא מצאתי מענה ברפואה המערבית. גישת הרפואה הסינית לבעיה שלי היתה כל כך פשוטה, ישירה, טבעית ואפקטיבית, עד שהתעורר בי רצון עז להבין ולחקור כיצד פועל הגוף וכיצד ניתן לרפא אותו.

התחלתי לקרוא ספרי רפואה סינית וללמוד עליה עד כמה שניתן. הרגשתי שגורלי נקשר בה.

לאחר שחרורי מהצבא ידעתי שיש שני תחומים שמרתקים אותי ואותם ארצה ללמוד: רפואה סינית ומחשבים – מזרח ומערב. בחרתי ללמוד תחילה את מדעי המחשב באוניברסיטה העברית. ידעתי שיהיה לי קל יותר לתמוך בעצמי כלכלית בעזרת העבודה במחשבים בזמן הלימודים הארוכים של הרפואה הסינית מאשר להיפך. לאחר שסיימתי תואר ראשון והתבססתי כמתכנת בחברת סטארט אפ, עברתי להגשמת החלום השני שלי והתחלתי ללמוד רפואה סינית במלוא המרץ.

את לימודי התחלתי בבית הספר "מזרח מערב" לרפואה סינית קלאסית. הלימודים נמשכו 4 שנים ובסופם הוסמכתי כמטפל בדיקור, צמחי מרפא סיניים וטווינא (פיסיותרפיה סינית).

לאחר סיום לימודי ובמקביל לעבודה בקליניקות הפרטיות שלי, המשכתי להתמחות בשיטות אבחון וטיפול מתקדמות ברפואה הסינית שכללו התמחות בתורת הגזעים והענפים (Stems & Branches), העמקת הידע בתורת חמשת האלמנטים וחידוד מיומנות האבחון ולקיחת הדפקים.

בהמשך התמחיתי זמן רב ובאופן אינטנסיבי בקליניקות לרפואה סינית קלאסית ובקורסים המעמיקים את הידע בתחומים שונים. בנוסף, התמחיתי בטיפול באמצעות דיקור במחלקות הנוירולוגית והנפרולוגית בבית החולים רמב"ם בחיפה. במסגרות אלו רכשתי נסיון רב בטיפול במגוון רחב של בעיות רפואיות.

בשנת 2014 הוצע לי להקים את השירות לטיפול בדיקור סיני במחלקת אשפוז אונקולוגית בבית החולים רמב"ם בחיפה. במחלקה זו מבוצע הטיפול בדיקור הסיני כטיפול משלים לטיפולי הרפואה הקונבנציונאלית.

הייתי חבר בצוות המחלקה לרדיותרפיה בבית החולים רמב"ם, ממחלקות האשפוז האונקולוגי הראשונות בארץ ששילבו דיקור סיני כחלק אינטגרלי מהטיפול בחולים. במסגרת בית החולים הכשרתי סטודנטים בהתמחות קלינית  ובהשתלמות אישית למטפלים ברפואה סינית במחלקה האונקולוגית

בשנת 2018, ולאחר 4 שנות עבודה אינטנסיביות ומספקות בבית החולים, החלטתי לסיים את עבודתי שם ולהתרכז במטופלים שבקליניקה הפרטית שלי.

 

אני מאמין שטיפול יעיל מחייב אבחון נכון של המטופל ושל הסיבות לבעיות איתן הוא מגיע. באמצעות אבחון מדויק ניתן להגיע אל שורש הבעיה ולתת למטופל את היכולת, הכלים והכח לפתור אותה.

אני מאמין בשאיפה למצוינות בלימוד ובטיפול ולכן ממשיך כל הזמן להרחיב את ידיעותי בעולם הרחב של הרפואה הסינית. אני בוחר בהכשרות נוספות וקורסי העשרה אצל טובי המומחים בתחומם.

תקוותי היא להשאר תלמיד של הרפואה הסינית כל חיי.

יועד ירון - טיפול בדיקור סיני

מאמרים וכתבות

יועד ירון - טיפול בדיקור סיני

אודות הדיקור הסיני

אודות הדיקור הסיני – מה זה דיקור סיני? הדיקור הסיני (אקופונקטורה) הוא אחד הכלים המרכזיים בו הרפואה הסינית משתמשת והוא גם הכלי בו בחרתי להתמחות

המשך קריאה »